Doktorlar Uyardı: 50 Yaşın Altındaki Yetişkinlerin Horlaması Sağlık İçin Tehlike İşareti!

ABD’de yapılan bir araştırma 50 yaşın altındaki yetişkinlerde geceleri horlamanın tehlikeli olduğunu çarpıcı bir şekilde ortaya koydu. Detaylar içerikte!

Siz de uyurken çok sık horluyor musunuz? Doktorlar 50 yaşın altındaki yetişkinlerde horlamanın sağlık açısından “tehlike işareti” olduğunu söylüyor.

Geceleri horlayan genç yetişkinlerin yaşlandıklarında felç geçirme ve kalp hastalığına yakalanma riskinin önemli ölçüde yüksek olduğunu gösteren bir araştırma yapıldı.

Çalışma, horlayan genç yetişkinlerin orta yaşa geldiğinde felç geçirme olasılıklarının yüzde 60, kalp ritim bozukluğu olasılıklarının ise 5 kat daha fazla olduğunu ortaya koydu.

Araştırmacılar, 20 ile 50 yaş arasındaki 766 bin ABD’li yetişkinin verilerini inceledi. Çalışmada uyku apnesinden mustarip 7 bin 500 yetişkin yer aldı.

10 yıllık bir takip süresini kapsayan çalışma, uyku apnesi olan hastaların, sık horlamayanlara kıyasla felç geçirme ihimalinin yüzde 60 daha fazla olduğunu ortaya koydu.

Ayrıca çok horlayan yetişkinlerin kalp rahatsızlığı olan atriyal fibrilasyon geliştirmeye de 5 kat daha yatkın olduğu tespit edildi. Atriyal fibrilasyonun belirtileri arasında kalp çarpıntısı, baş dönmesi ve nefes darlığı yer alıyor.

Stanford Üniversitesi’nden Profesör Sanjiv Narayan, “Uyku apnesi yaygın olsa da önemsiz olduğunu zannedip bunu görmezden geliyoruz. Ancak bu tehlikeli sonuçlara neden olabiliyor” dedi.

Profesör çalışmanın, risk altında olduğunu bilmeyebilecek “nispeten genç kişilere” odaklandığını da sözlerine ekledi.

Araştırmalar yaşlı ve aşırı kilolu erkeklerin uyku apnesine yatkın olduğunu ileri sürüyor. Horlama yüzünden normal solunumun kesintiye uğraması kandaki oksijenin azalmasına ve kalple kan damarlarının sıkışmasına neden oluyor.

Prof. Narayan “Nefes alamadığınızda akciğerlerinizdeki basınç artar ve sonunda nefes nefese uyanırsınız. Bu da kalbe basınç bindirerek kalp odacıklarında sıkışmaya neden olur ve bu da atriyal fibrilasyona yol açabilir” diye açıkladı.

BK Ulusal Sağlık Servisi (NHS), geceleri çok sık horlayan kişiler için tavsiyelerde bulundu.

Uzmanlar, uyku apnesini hafifletmek için düzenli egzersiz yapılmasını, hasta aşırı kiloluysa kilo vermesini ve yan yatarak uyumasını tavsiye ediyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir